kalau suka diari yatie, klik LIKE erkk.. TQ.. :)

السلام عليكم

بسم الله الرحمن الرحيم


"Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang"


My Frenz..! :)

Wednesday, March 23, 2011

Risauuuu!!! (sambungan)

smlm yatie dah pi pedriatik kat GHKL.. utk buat ultrasound kat pipi akif tu.. alhamdulillah.. akif bg kerjasama yg baik.. ikut arahan doktor.. suh toleh kiri, dier toleh kiri.. suh toleh kanan, dier toleh kanan.. yatie pun tak sangka akif boleh dgr arahan mcm tu.. nak dekat stgh jam jugaklah kitorg kat dlm bilik ultrasound tu.. bagus anak ibu nih! :)

pastu, tggu result.. smpai no giliran, masuk jumpa doktor.. hati yatie dah berdebo2 dah.. doktor terangkan yg akif mengalami bengkak pd pembuluh darah.. sebabnyer, ader kuman menyerang kat situ, then mnyebabkan bengkak.. doktor tu siap ckp; akan lakukan operation sekiranyer bengkak di pipi tu menjadi kembali dan bertambah teruk.. tp, sebolehnyer doktor tak galakkan utk buat operation sbb klu buat operation, mungkin boleh mnyebabkan tisu senyum akif terganggu then mnyebabkan mulut akif senget sikit.. biler yatie dgr kata2 doktor tu.. ya Allah.. Engkau jer yg tau perasaan ku ini.. mase tu jugaklah.. yatie memohon, supaya bengkak akif tak kembali lagi.. biarlah susut dan hilang smpai biler2.. hukhuk..

rawatan susulan pd bulan Jun nnt.. dlm mase 3 bulan ni dan smpai biler2, jgn lah bengkak akif tu timbul lagi.. mintak dijauhkan ya Allah.. inilah satu2nyer rezeki yg Engkau berikan amat berharga bagiku..

sblum yatie n asben kuar dr bilik doktor tu, doktor tu bg satu kertas kecil yg tertulis "Intramuscular Haemangioma" .. inilah nama saintifik bg penyakit yg akif alami skrg.. hukhuk.. ;(
"
"
"


7 yang sudi komen.. tq.. :):

zaidatul hanum abdullah said...

semoga tabah & bykkan bersabar...jangan berhenti berdoa...

Anonymous said...

hidup bukan selalunya hepi, bukan semua kita impikan kita boleh dpt...sekiranya kita berjaya mengejar impian, maintainkan keadaan itu dan sentiasa bersyukur kepadaNYA.
dlm byk2 medicine,patience + time is most powerful one...I wish the best for u + ur family...very nice blog...
love-av-

Yatie said...

thanks kak hanum.. insyaAllah.. yatie akan terus tabah menghadapi segala kemungkinan..

Yatie said...

huhu.. kak avie.. thanks a lot.. :)

wanie said...

apa2 pun sis,Allah swt xkan menguji sesorang tu sekiranya sesorang itu tidak mampu.....jangan berhenti berdoa n wani doakan...sis n hubby sentiasa bersabar n tabah...aminn....

Ibu Darwisy Comey-Lotey said...

get well soon akif cayang..

Yatie said...

thanks ibu darwisy yg comeii.. :)