kalau suka diari yatie, klik LIKE erkk.. TQ.. :)

السلام عليكم

بسم الله الرحمن الرحيم


"Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang"


My Frenz..! :)

Friday, April 08, 2011

Siakap Stim & Butter Prawn

semalam asben ckp nak balik makan tgh ari.. so, dok pikir2 lah nak masak aper.. tgk dlm freezer ader ayam, udang, ikan2 termasuk siakap.. pastu, teringat lak dah lama tak makan siakap stim.. kebetulan lak ader serai, halia, tomato, btg saderi.. per lagi.. masak stim jelah! buat simple2 jer..




haaa.. ni lah siakap stim masakan yatie sindri.. men campak2 jer.. janji cukup rase! yatie juz guna serai, halia, bawang, cili merah, tomato, batang saderi dan tepung jagung utk pekatkan kuah.. oklahhh.. sedappp~~ cumer ikannyer dah tak fresh.. sbb, simpan lama dlm freezer.. nak buat siakap stim ni lagi bagus klu ikan tu baru lps beli kat pasar.. konfem fresh!




2nd menu lak, yatie masak butter prawn.. pun samer.. men campak2 jer.. yatie juz guna; udang, bawang, cili api, telur, dan bahan penting iaitu mentega.. yg ini akif takleh makan.. pedas!




inilah 2 menu utama yg yatie masak semalam.. ader menu lain jugak.. tp, bg yatie masakan ini lah yg spesel.. so, tunjuk yg ini ajerlahh.. saper2 chef atau org yg pandai masak dok nyinggah blog yatie ni jgn gelak tgk pic yatie tauuuu.. yatie masak men campak2 jer.. hukhuk.. ;p

1 yang sudi komen.. tq.. :):

Salmia said...

wow.. mengancamnye lauk.. :)

jemput ke blog mia yg tak seberapa ni :)

http://salmiahehehe.blogspot.com/